Forums > Personal > MY turn to be selfish :-p

forum rss feed
Author

sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 01 May 07, 22:47 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

http://www.mediafire.com/?0wzikggzdzn

its queen related ;-)

let me know what you think. its trippy 8-)


i sang quietly so i dont sound like my normal sound, but this is a test to see what i could do on Audacity. ill post something real when i have the next thing completed.

click, download, listen, criticize!



why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 01 May 07, 22:49 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

Aye. Love it or fucking die.

The Mir@cle user not visiting Queenzone.com
The Mir@cle
Deity: 3543 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 02:58 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

It's mystical...

And I don't wanna die, so I like it! ;)


I got to try al little more,

because I'm an asshole but I'm learning.



http://www.youtube.com/watch?v=NfTLkUcQ7QY
JoxerTheDeityPirate user not visiting Queenzone.com
JoxerTheDeityPirate
Deity: 6272 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 06:13 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

hey,that was really cool!
the sound faded a lot at the 53 second mark but i liked it.
it was very Cafe Del Mar in its style,quite pleasant.
you have a nice tranquil voice,very welcoming and soothing.look forward to your next offering..
jox
[aka paula abdul]


isnt innuendo an italian suppository?

im gonna ride the wild wind!

its_a_hard_life wrote:you nutcase you rule!

joxer replies: but in a nice way :-]

its_a_hard_life 26994 user not visiting Queenzone.com

Deity: 11046 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 06:52 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

I LIKEY!!!! :D

sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 12:05 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

paula abdul XD



yeah it wasnt meant to be super awesome, i was playing around with audacity to see how it would go.


thank you for those who wrote, i hope to hear more criticism tho! :D


and martijn, you dont have to like it XD


why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
JoxerTheDeityPirate user not visiting Queenzone.com
JoxerTheDeityPirate
Deity: 6272 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 13:55 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

Sparrow wrote:

paula abdul XD



yeah it wasnt meant to be super awesome, i was playing around with audacity to see how it would go.


thank you for those who wrote, i hope to hear more criticism tho! :D


and thijs, you dont have to like it XD


have you heard cafe del mar's version of redemption song? it reminded me a lot of that song.very similar vocally.
and i dont think you will get too many negative comments somehow.


isnt innuendo an italian suppository?

im gonna ride the wild wind!

its_a_hard_life wrote:you nutcase you rule!

joxer replies: but in a nice way :-]

sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 14:23 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

joxerthehippypirate wrote:

Sparrow wrote:

paula abdul XD



yeah it wasnt meant to be super awesome, i was playing around with audacity to see how it would go.


thank you for those who wrote, i hope to hear more criticism tho! :D


and thijs, you dont have to like it XD


have you heard cafe del mar's version of redemption song? it reminded me a lot of that song.very similar vocally.
and i dont think you will get too many negative comments somehow.



i havent. but i will have to hear it, im curious now :-D


i tried recording more today, but my voice is crappin' out on me, i think im just overtired and stressed from end-of-the-year projects.


why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 15:41 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

Miami Vice wrote:

Sparrowmeister for some reason i'm unable to download your recording. I keep getting a error page.



:-/ dunno what to tell ya there, friend! maybe someone here can help you with that? im not good with computers, alex had to help me with everything >.<


why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 15:51 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

<font color=red>The Audacity of Charles wrote:

O__O

I'm in outer-space ! D:


Since I know you want criticism (a word my dictionary has just informed me that I can't spell - then again, I already knew that)...

The only thing that really stuck out to me as, in my opinion, "bad" was that your voice seems to get thinner/strained on some of the parts like "stormy weather soon", "somebody new", "intoxicated with", et cetera. I don't know if this is on purpose or not (I think it would be rather hard for someone with a higher-set range to imitate the "breathy" sound that Freddie got by going into another register).

Though they are neat effects - it would be easier to give "critique" to if it was just "plain". :P

Some of the over-dubs also pick up "fuzz", but I don't blame you - I, personally, hate the microphone on my computer. :P

Other than that, I think you did well. :D


Do you think this is the best part of your range ? If you wanted to share again, I have some suggestions - but it's based on "where" you want to sing.

Keep it up ! :D



haha, honestly? i dont know where the best part of my range is :-/ i guess its around there. it changes everyday. i was more of an alto that day, tomorrow i might be a soprano :-p some days, other parts of my range are easier than others.


yeah it was strained on higher notes only because i was singing quietly. its hard to hold back high notes >.< so i was sorta whispering....i sound like a little girl >.< hahaha


thank you though! im working on more stuff (although i sound like crap today, cuz im really tired from working on projects and perfecting some of my own other songs)

i might upload another tonight. its plain, with some harmonies, so better for critiquing. im doing a mix between freddie's version and dusty springfields 'going back'. its meh, in my opinion. its not so often my parents arent home so i can have the privacy of recording. so im taking advantage of the past couple hours, on a day im not sounding my best :-/


im also trying to place the mic in different spots so it doesnt pick up too much 'fuzz' like you said. i tried to filter out as much as possible.


why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
Poo, again user not visiting Queenzone.com
Poo, again
Deity: 4776 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 16:29 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

You sound like David Bowie.

Or Bavid Dowie.


[QUOTE][QUOTENAME]Jake? wrote: I want him to shove it down my throat and shoot. Shoot! Shoot! C'mon! SHOOT! SHOOT!

[/QUOTENAME]



[/QUOTE]







JoxerTheDeityPirate user not visiting Queenzone.com
JoxerTheDeityPirate
Deity: 6272 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 17:10 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

<font color=pink>Account Deleted wrote:

You sound like David Bowie.

Or Bavid Dowie.


may be time for you to get your ears syringed me thinks :-]


isnt innuendo an italian suppository?

im gonna ride the wild wind!

its_a_hard_life wrote:you nutcase you rule!

joxer replies: but in a nice way :-]

Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 20:32 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

<font color=pink>Account Deleted wrote:

You sound like David Bowie.

Or Bavid Dowie.


That happens when you have too much cum stuck inside your ears.

sparrow 21754 user not visiting Queenzone.com

Royalty: 1947 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 22:11 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

how the hell do i sound like aaron carter?


....as for the respect factor, im not gonna even bother ranting about that, you basically proved youre an arrogant prick for putting yourself on a pedestal on how i sang something that wasnt to your liking and somehow i should gain your respect? you certainly dont deserve mine. think wisely if youre going to speak, because you certainly arent on a decent caliber of singing to critique if youre going to talk that way, child!


why pay the visit when the visit is free?



"this shitty guitar wont play what i want! it only knows three chords!"
Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 22:16 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

<i>Donny Mars wrote:

you sound like Aaron Carter, try singing a rock song if your want my respect. that is all.


Try to not swallow your tongue while you talk. Oh, and replace your diapers, you reek.

*respect*

Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 02 May 07, 22:20 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

*Special Olympics are asking Angus to do the Official song*

*proposed song title is "Dffffeachz Foofffth Ayy FFfrreamth" (Reach For A Dream)*

Poo, again user not visiting Queenzone.com
Poo, again
Deity: 4776 posts
add to buddy list send PM

Posted: 03 May 07, 15:33 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

ZeppyQueen wrote:

Alex Solan. wrote:

<font color=pink>Account Deleted wrote:

You sound like David Bowie.

Or Bavid Dowie.


That happens when you have too much cum stuck inside your ears.

ROFL! XDDDDDDDDDD


How obscene.


[QUOTE][QUOTENAME]Jake? wrote: I want him to shove it down my throat and shoot. Shoot! Shoot! C'mon! SHOOT! SHOOT!

[/QUOTENAME]



[/QUOTE]







Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 05 May 07, 00:23 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

<i>Donny Mars wrote:

well, I don't feel I have to validate myself to the load of idoits who make up the the lowest reaches of this once great community, I just want to ask that in the future, you not call me by my real name


I don't know what an "idoit" is, maybe a combination of an Idol and an Idiot... fuck knows.

...and I won't call you by your real name from now on, Angus, do not worry about that, Angus.

Ale Solan user not visiting Queenzone.com
Sod off.
Ale Solan
Deity: 8973 posts
add to buddy list send PM

Posted: 05 May 07, 00:25 Edit this post Reply to this post Reply with Quote

btw, Angus, you've done a great job with that myspace music stuff, Angus. Quality shit. Literally.

Cheers, Angus.